.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گیلان در رتبه چهارم مسکن مهر کشور

كميته ويژه پيگيري مسكن مهر كه رياست آن را وزير مسكن بر عهده دارد، بعد از بازديدي كه از 30 استان كشور داشته، استان‌ها را به لحاظ پيشرفت پروژه‌هاي 99 ساله با اعمال 11 شاخص، رتبه‌بندي كرده و به هركدام آنها از نمره پايه 1000، امتياز داده است.

گزارش كميته ويژه نشان مي‌دهد ميانگين نمره كشوري مسكن مهر 230 است كه در اين بين،گیلان با كسب 443 امتياز در رتبه 4 قرار دارد و ايلام به عنوان پيشروترين استان با كسب بالاترين امتياز – 557 – در رتبه اول قرار گرفته است. اين گزارش ملي اگرچه سطح بازدهي استان‌ها در پيشرفت پروژه‌هاي مسكن مهر را متوسط رو به پايين توصيف مي‌كند، اما با توجه به اينكه عمده امتياز‌ها در نيمه دوم سال گذشته حاصل شده، جاي اميدواري دارد.
وزير مسكن در تحليل نتايج رتبه‌بندي استاني مسكن مهر گفت: براساس هدف‌گذاري‌اي كه انجام شده، همه زمين‌هاي 99 ساله تا پايان نيمه اول امسال از مرحله پي‌ريزي عبور خواهد كرد. به اين ترتيب از نيمه دوم سال جاري پرونده تحويل زمين و صدور پروانه ساخت براي مسكن‌ مهر مختومه مي‌شود و مسوولان استاني براي تكميل پروژه‌ها متمركز خواهند شد.
علي نيكزاد در عين حال تصريح كرد: كميته ويژه در وزارت مسكن، براي هر استان بسته به ميزان پيشرفت ساخت‌وسازهاي مسكن مهر، برنامه‌اي براي تكميل و بهره‌برداري واحدها تا پايان سال‌جاري تدوين كرده كه همه مسوولان استاني با قبول جزئيات اين برنامه متعهد به اجراي آن شده‌اند.
اولين رتبه‌بندي استاني مسكن‌مهر كه توسط كميته ويژه تازه‌‌تاسيس در وزارت مسكن تهيه شده است، نشان مي‌دهد نزديك به 25 استان كشور نزديك به 100 درصد قراردادهاي مربوط به ساخت واحدهاي مسكوني مهر را با متقاضيان منعقد كرده‌اند. به اين ترتيب كمتر از 7 استان موفق به امضاي حدود 40 درصد قراردادها شده‌اند.
همچنين تاكنون در كل كشور براي بيش‌از 60 درصد واحدهاي مسكوني مهر، پروانه ساخت صادر شده است.
وزارت مسكن براي محاسبه امتياز استاني مسكن مهر 11 شاخص در نظر گرفته است كه در نهايت با اعمال ضريب براي هركدام از شاخص‌ها، به هر استان از نمره پايه 1000، امتياز داده است.
اين شاخص‌ها عبارتند از: تخصيص زمين با ضريب 5 درصد، قرارداد ساخت با ضريب 7 درصد، صدور پروانه با ضريب 10 درصد، پي‌سازي با ضريب 20 درصد، اسكلت و سقف با ضريب 10 درصد، سفت‌كاري با ضريب 12 درصد، نازك‌كاري با ضريب 15 درصد، تسهيلات آماده‌سازي با ضريب 5 درصد، تسهيلات مربوط به اسكلت‌بندي با ضريب 8 درصد، تسهيلات مربوط به سفت‌كاري با ضريب سه درصد و تسهيلات مربوط به نازك‌كاري با ضريب 5 درصد. براساس اين ضرايب و با در نظر گرفتن حجم كارهاي فيزيكي كه در هر استان روي زمين‌هاي 99 ساله انجام شده، به هر استان امتياز از صفر تا 1000 داده شده و در نهايت استان‌ها از 1 تا 30 رتبه‌بندي شده‌اند.
به اين ترتيب استان‌هاي ايلام، مركزي و اصفهان به ترتيب با كسب 557 امتياز، 517 امتياز و 516 امتياز رتبه‌هاي اول تا سوم را در مسكن مهر كسب كرده‌اند.
اين در حالي است كه استان تهران به عنوان استاني كه بيشترين متقاضي مسكن‌مهر را دارد و همچنين بيشترين تعداد واحد مسكوني – 250 هزار واحد – قرار است در اين استان ساخته‌ شود، در حال حاضر طبق گزارش كميته ويژه وزارت مسكن رتبه 18 استاني را دارد و از 1000 امتياز، 250 امتياز كسب كرده است..
استان لرستان در رتبه آخر قرار گرفته است و تنها 93 امتياز كسب كرده است.
در سال‌جاري بازديدهاي كميته ويژه مسكن‌مهر از شهرهاي مختلف كشور ادامه دارد و به اين ترتيب مسوولان استاني مسكن و همچنين كليه اعضاي شوراي تامين مسكن استان موظف خواهند بود مصوبات كميته ويژه را اجرا و نتايج آن را گزارش كنند.
آنچه هم‌اكنون در پروژه مسكن مهر رو به جريان است، بازخواست‌ مسوولان ارشد وزارت مسكن از استان‌ها و پيگيري هدفگذاري‌ها است. از آنجا كه تا پيش‌از اين عمده مشكل سر راه پروژه‌هاي 99 ساله تسهيلات و ناهماهنگي دستگاه‌ها يا عدم ميل آنها به انجام وظايفشان بود، حالا با رفع همه اين مشكلات، مسير ساخت‌وساز در اين پروژه هموار شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.